Summa sidvisningar

23 mars 2010

Vad innebär det egentligen

med att vara i ett förhållande är något som jag funderar mer och mer, förutom att det är någon som du tycker om och känner att du vill vara med så mycket som helst! Men vad ger inte det då,jo att man många gånger tappar det sociallivet med ens kompisar och varför?
Man blir "kärleksblind" skulle jag kalla det mer som för du ser bara denna personen du tycker om, är det värt det? Nja skulle jag inte påstå direkt för de kan tröttna på att man inte vill umgås längre och då är det ändå konstigt eftersom kompisarna har du oftast haft längre relation med än pojkvän/flickvän eller vissa fall så är det en "ex" kompis som du känt ett bra tag men inte insett att det är den du tycker om. Men sådana fall så känner alla redan den personen och det flyter på bättre av någon anledning!
Men tillbaka till vad ett förhållande är:
  • Delar känlsor med någon annan
  • du känner dig gladare pga det
  • kunna se en framtid med en annan person än kompisar

Men alltså jag kan inte komma på något mer men känner bara detta kan du göra med vem som helst. För vem har inte sagt att man ska tänka på framtiden med en kompis,ingen har väl direkt sagt det men alltså egentligen tänk vad mycket bättre för på ett sätt så är man otrolig bunden av någon anledning ja eller som jag uttrycker det "kärleksblind"

Varför ens offra kompisar mot EN person för? Visst det låter pessimistiskt men ändå! För det kräver en hel del tid och ork med ett förhållande. Så fort det blir missförstånd så blir det i de flesta fall så utbryter ett litet bråk och med det så blir det förstorat och det blir skit av allt! Usch det är en jobbig känsla! Men det säger jag inte bara är inom förhållande men det blir ändå en jobbigare situation i ett förhållande av någon anledning!

Ja jag blir inte klok av detta snack om förhållande som jag tog i ett tidigare inlägg att jag inte har den kapaciteten med ett förhållande just nu. Mycket är för skolan och ja jag känner att jag inte umgås så mycket med kompisar lika mycket och jag har otroligt förstående kompisar som förstår det och det tackar jag för,mycket har med att göra att några har eller håller på att plugga! Tänk vad mycket lättare det blir då!

Kan inte ha bättre kompisar av den anledningen och då ska vi inte prata om min familj som stöttar mig!

Nej nu ska jag fortsätta med min power point presentation!

Pusshej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar