Summa sidvisningar

13 december 2009

Snart jul...

och ja jag vet inte riktigt vad jag ska känna! För det är första julen utan Morfar här hemma , för allra första julen utan morfar så ville jag inte fira den hemma och det gjorde vi inte heller! Utan vi åkte hela familjen och katterna till Sätra brunn och spendera de 23-25 december där och det kändes en aning konstigt att fira julen borta men helt klart skönt också för att slippa tänka på att fixa med maten och dona hemma! Men det var konstigt att fira jul med andra som man inte ens kände!
Men det var riktigt skönt att vi badade och simmade varje dag i den badbassäng de hade där! Riktigt mysigt! =) Ja men så denna jul kommer bli något verkligen annorlunda! Känns inte som man längtar direkt för det var något alldeles speciellt fast man var äldre! Ja men det är sjukt! det har gått mer än ett år sedan morfar lämnade oss och det är fortfarande en otroligt saknad! Men tur man har farmor kvar men hon börjar ju bli allt gammal hon också, hon fyller ju ändå 89 nästa år! Fast hon inte förstår hur andra fungerar och kör sist race så är det ändå farmor!! Men det är isåna situationer man undrar hur det vore om farfar levde hur det skulle vara då!

Ja idag är det luciaoch 3:e advent och ja det är drygt 2 veckor till julafton och ja jag vet inte vad jag ska känna längre detta med jul! Det är helt klart en mysigårstid på ett vis men så dystert också!

Nej ska försöka sova!
pusshej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar