Summa sidvisningar

16 december 2009

Vad är bäst?

Att vara singel eller ha pojkvän! Det är en tanke som slår mig tit som tät!

De fördelar med att ha pojkvän/flickvän är
  • Ha någon du kan mysa med i soffan/sängen
  • Inte känna sig ensam

Ja jag kan inte komma på något mer än det. För framförallt är det närheten man vill ha! Känna sig omtyckt! Visst det får man av sina kompisar och familjen! Men när det gäller den sorst kärlek så är det en annan sorts omtyckakänsla! En värme och kärlek är det man saknar mest! Ja sedan finns det nackdelar med det som det finns med allt! Mycket som kan misstolkas och svartsjuka och det. Men jag anser att om man litar på varandra så ska det inte bli allt för mycket svartsjuka.

Men det finns även fördelar med att vara singel,som att bara kunna leva livet och ta varje dag som det kommer och bara njuter. Klart man kan göra det när man har pojkvän/flickvän men det blir ändå begränsat på et vis. För att inte tolka det på fel,så tar det både och ork. För man villju umgås med den personen jämt men tyvär så kan det göra en blind och man kan glömma bort sina kompisar och det anser jag är en viktig del med sina kompisar för det är de som vet mer om än och det är de man pratar om man har problem eller varför inte bara kunna ventilera sig och få stöttning!

Ja så med detta så känner man sig rätt kluven för har man den kraften att våga satsa på förhållande och våga lita på någon för de som känner mig vet vad jag varit med om och att jag har svårt att öppna mig för männsikor. Men det kan nog de flesta hålla med om att jag blivit mycket bättre på det och kan säga vad jag tycker! Men det är mycket en mognadsfråga!

Ja och senare idag ska jag in till Karlstad och träffa studiegruppen och vi ska prata om gruppuppgiften så vi är på det klara med vad vi ska göra innan vi drar på ledighet! Kan vara skönt och veta det!

Så nu blir det sängen! Så god natt!

Pusshej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar